` Chcieć się razem zestarzeć jest jedynym dowodem wielkiej miłości.

piątek, 20 lutego 2015

Kiedyś blisko, teraz sobie obcy ludzie.



W dzisiejszych czasach można spotkać wiele osób, które myślą, że mają przy sobie prawdziwego przyjaciela. Ja również tak myślałam do pewnego momentu, w którym zmieniłam zupełnie swoje zdanie. Uważam, że nie istnieje prawdziwa przyjaźń. Dlaczego ? To proste. Teraz ludźmi kieruje fałsz i kłamstwo. Ostatnio nawet byłam świadkiem, jak jedna przyjaciółka obgadywała drugą, używając przy tym bardzo brzydkich i wulgarnych określeń, a zaraz potem rozmawiała z nią jakby nigdy nic się nie stało. Czy tak zachowuje się prawdziwa przyjaciółka ? Nie sądzę.. Tego typu zachowania najczęściej spotyka się w towarzystwie płci żeńskiej, ponieważ kobiety są  skłonne do plotkowania. Nigdy nie słyszałam, żeby któryś z moich kolegów mówił źle o swoim przyjacielu. 
Na czym więc polega przyjaźń ? Przede wszystkim na wzajemnym wsparciu, na akceptowaniu swoich wad. Żadna byle kłótnia nie powinna zniszczyć prawdziwej przyjaźni. Zdarza się, że przyjaźnie rozpadają się również z powodów nieuzasadnionych. Jedna z osób bez podania jakiegokolwiek powodu tak po prostu odchodzi. Chyba większości się coś takiego zdarzyło w życiu. Spotkania z takimi osobami wyglądają tak, że mijamy ich po prostu bez słowa. To głupie..
Czemu ludzie są tacy dwulicowi ? Już tyle się nasłuchałam o tym. To tak, jakby posiadali maski, które w zależności od towarzystwa i sytuacji zakładają na twarz. Ludzie inaczej zachowują się w gronie najbliższych, w szkole, w domu, a przede wszystkim kiedy są na osobności. 

Ogólnie rzecz biorąc nie rozmawiam już nawet z osobami, które nie wykazują jakiejkolwiek chęci konwersacji. Nie zasługują na to, żebym się otworzyła przed nimi. Teraz jestem już bardzo ostrożna.